Voorkom boetes

Website AVG Proof
laten maken

Vanaf 25 mei 2018 geldt de AVG-wet voor alle bedrijven, en we komen nog steeds veel sites tegen die niet aan de regels voldoen. Wij helpen je om jouw website veilig te maken en te laten voldoen aan de regelgeving.

Basisrichtlijnen

AVG-regels voor een website

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn website goed wordt beoordeeld door AVG?

Cookies

Een goed online marketing bureau in Haarlem begint altijd met SEO (search engine optimization) omdat het een lange termijn investering is die zich op de lange termijn zal terugbetalen. SEO is het proces van het optimaliseren van jouw website en deze beter zichtbaar te maken in zoekmachines. Het helpt je om online vindbaarheid te vergroten, meer verkeer, leads en verkopen te krijgen.

Privacyverklaring

Een privacyverklaring helpt je klanten om weloverwogen beslissingen te nemen over de manier waarop je met hun informatie omgaat. Ze moet duidelijk, beknopt en gemakkelijk te begrijpen zijn. Een goede privacyverklaring moet uitleggen welke informatie wordt verzameld en waarom dat gebeurt. Ook moet er informatie in staan over wie de informatie zal gebruiken, of de informatie met derden wordt gedeeld en onder welke omstandigheden dat kan gebeuren.

AVG-Proof Formulieren

Formulieren moeten gecontroleerd worden of ze AVG-proof zijn. Zo moet er een link zijn naar de privacyverklaring en mogen checkboxes niet standaard aangevinkt zijn. Inschrijvingen voor de mailinglijst mogen bijvoorbeeld niet automatisch zonder toestemming gebeuren en je moet kunnen aantonen hoe je registraties hebt verkregen (volgens de AVG-regels dus ook in het verleden).

SSL Certificaat

Om de beveiligingsfunctie op uw website te implementeren, heb je een SSL-certificaat nodig. Een SSL-certificaat is een code die alle informatie versleutelt die van en naar jouw website wordt verzonden. Dit zorgt ervoor dat niemand de informatie kan onderscheppen en lezen. Deze versleuteling is de enige manier om volledige bescherming van persoonsgegevens te garanderen bij het doen van een aankoop of het invullen van een formulier op je website.

Google Analytics

Zodra je Google Analytics hebt geïnstalleerd, is de volgende stap om je site zo in te stellen dat hij bezoekersgegevens verzamelt zonder persoonlijke informatie te verzenden. Om dit te doen, moeten zaken als surfgedrag, IP-adressen van gebruikers en sessie-informatie allemaal worden uitgezet. Op deze manier kan Google geen individuele gebruikers identificeren aan de hand van hun gedrag of IP-adres en kunnen verschillende sessies niet aan dezelfde bezoeker worden gekoppeld.

Website AVG Proof laten maken
Zorg dat je aan de regelgeving voldoet

Maak nu je organisatie AVG-proof

Maak vandaag nog jouw website AVG-proof en voorkom potentiële boetes en reputatieschade. Neem contact met ons op en ontvang deskundig advies over hoe je je website in overeenstemming kunt brengen met de AVG-regels. Bescherm de privacy van jouw bezoekers en laat hen weten dat hun persoonsgegevens veilig zijn bij je. Klik nu op de knop hieronder en zorg dat jouw website AVG-proof is!